Terugblik bedrijfsbezoek YourSurprise

Op bezoek bij Dé Cadeaushop. Will this make our visitors happy? Yes, it will!

Surprisesong

Over YourSurprise is veel te vertellen. Dat deed Wouter de Vries, één van de eigenaren van YourSurprise in Zierikzee, dan ook aan Communicatienet Zeeland, 2 november. Twee elementen waren kenmerkend; YourSurprise is een sterk voorbeeld van een snelle groeier en dat lukt alleen met een krachtige visie.

Het begon met twee vrienden, Gerbrand en Wouter op zolder boven de schoenenzaak. Met een ‘surprisesong’; een liedje waarmee je iemand feliciteert, maar dan wel gepersonaliseerd. Dus door daar de naam van de ontvanger in te gebruiken. Inmiddels is het assortiment wel iets breder dan een gebrand cd-tje en zijn ze met 300 medewerkers die zich momenteel voorbereiden op de aanstaande Kerstpiek.

Moonshot

‘Het elke dag beter willen doen’. Wat andere bedrijven de strategische ambitie of de stip op de horizon noemen, heet bij YourSurprise ‘Moonshot’. Dit Moonshot is samen te vatten in 1 sheet met 5 doelen voor 2025. En iedereen is daarbij betrokken. In het organogram is geen boven of onder, iedereen doet mee. Tot en met de indeling van het gebouw is alles erop gericht om kantoor en logistiek niet te scheiden maar bij elkaar te houden. Een krachtige visie dus.

YourSurprise doet graag alles zelf. Dus als werknemers problemen hebben met huisvesting, biedt YourSurprise de helpende hand. Medewerkers krijgen taalcursussen Engels en Nederlands. Engineers van YourSurprise bouwen de machines van YourSurprise. Je kunt sporten op locatie maar ook even bijtanken met een powernap. Als het om marketing gaat, een fors deel van de budgetten is daarvoor beschikbaar. Er worden heel wat kanalen ingezet van Google ads tot social media en emailmarketing. En de gegevens over het online gedrag van de klant worden gebruikt om het elke dag beter te doen en gericht de aandacht te stoppen in wat goed werkt. Het beter doen kan niet zonder groei en groei kan niet zonder het beter te doen. Hoe zorg je dat Google jouw productafbeeldingen beter vindt dan al die andere bedrukte mokken? En zouden we op locatie geen kinderopvang moeten bieden? Met steeds in het achterhoofd de spiegelvraag; will this make others happy?

Lid worden Inschrijven nieuwsbrief
CommunicatieNet Zeeland