Contentmarketing Event: Een terugblik

Contentmarketing. 8 van de 10 blogs gaat erover. Maar is dat niet iets voor de grote merken? Ingewikkeld hoor. En het kost altijd meer tijd dan je denkt en wat het oplevert..?

In de achteruitkijkspiegel; 15 november 2017

Communicatienet Zeeland te gast was half november te gast bij HZ University of Applied Sciences. Op de agenda twee sprekers over contentmarketing. Ragna Jansen van YourSocial uit Breda besprak de case van de New York Times en bracht Churandy Martina beeldvullend on screen. Wie geef jij een complimentos? Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar echt connectie maken met je klant gebeurt alleen wanneer je goed luistert. The sweet spot, dat is de benaming voor de overeenkomst in passie die merk en klant met elkaar delen. Al gekeken op contentmarketinginstitute.com? Je vindt er een schat aan informatie.

Aart Lensink van LVB in Amersfoort was de tweede spreker. In hoog tempo vlogen de actuele trends voorbij. De trends van Documentaires bijvoorbeeld. Niet meer de ‘platte advertizing’ maar een bondig, boeiend achtergrondverhaal; een doc, specifiek voor jouw doelgroep is niet alleen hip. Het is de manier om de doelgroep op maat te bedienen. In alle marketingcontent blijven er een paar evergreens of zoals Aart het noemde ‘oerformats’ terugkeren. Als je dan toch ergens moet beginnen met content voor je hotelketen aan de kust, begin dan met één van die ijzersterke formats.

Bekijk de presentatie van Aart Lensik nog een keer terug